Recept: gezonde omelet

Gezonde voeding is voor mij erg belangrijk. Ik probeer zo gezond mogelijk op een dag te eten en tevens probeer ik om de 3 uur iets te eten, zodat mijn verbanding op gang blijft. Het lijkt mij daarom leuk om enkele van mijn recepten met jullie te delen via mijn blog. Vandaag werd ik best laat wakker namelijk om 12:00 uur. Om de dag goed te beginnen heb ik een heerlijke gezonde omelet gemaakt. Misschien een rare combinatie maar geloof me het is echt heerlijk!

20131117-164805.jpg

Wat heb je nodig?
♡ olie
♡ 3 eieren
♡ feta kaas
♡ mais

20131117-164117.jpg

Stap 1
Je pakt een stukje feta kaas en prakt deze in een bakje tot deze gepureerd is.

20131117-164236.jpg

Stap 2
Vervolgens spoel je een klein beetje mais om en doe je dit bij de feta kaas in het bakje.

Stap 3
Nu doe je de eieren er ook bij. Zelf neem ik altijd 3 eieren en gooi ik alleen het eiwit erbij omdat ik dit lekkerder vind. Als je het eigeel er ook bij wilt hebben kan je ook voor 2 eieren kiezen. Vervolgens als je de eieren erbij hebt gedaan, roer je alles door elkaar zodat het goed verdeeld is.

20131117-164356.jpg

Stap 4
Nu doe je een klein beetje olie in de pan en gooi je het mengsel in de pan. Vervolgens laat je het een paar minuten op het vuur staan en draai je de omelet vervolgens om.

20131117-164526.jpg

Stap 5
Wanneer de omelet omgedraaid is en een mooi kleurtje heeft gekregen kan je de omelet op een bord doen. Eetsmakelijk!

Gaan jullie deze omelet ook een keer maken?

Leave a Reply

